bokcirkeln

Tar hjälp av en fotbollsexpert

Kategori: Jag är Zlatan

Handlingen i boken består mycket av fotbollens komplicerade värld. Jag som aldrig varit särskilt intresserad av fotboll har ibland svårt att hänga med i handlingen när Zlatan nämner de olika fotbollslagen, reglerna, förhandlingarna, tränarna, "kända spelare" osv. Jag tar därför hjälp av min 8-åriga lillebror som kan förklara ALLT om de olika fotbollslagen osv. som han har stenkoll på som den fotbollsnörd han är. Han visar mig till och med sin fotbollstidning och fotbollskort och jag har nu funnit en kunnig veteran att ta hjälp av när jag inte hänger med i fotbollens komplicerade värld i handlingen. (Jag som trodde att varje land hade enbart ett lag var, vilket jag har lärt mig inte stämmer t.ex).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: